Fidus til tidtagning for serieskydning (30 sek, 60 sek etc)

Fidus til tidtagning for serieskydning (30 sek, 60 sek etc)

Indlægaf 3990vaaben » søn 26. jul 2015 09:13

Hej

Det driller altid lidt at få taget tid til 5 skud på 30 sekunder, 10 skud på 2 minutter etc.
Så her i ferietiden fik jeg tid til en løsning der er såre simpel:
Jeg har indspillet en lydfil med kommandoerne (en for hver serie/tid) som jeg så afspiller på min smartphone (som 'musik') på skydebanen. Lyden kommer ud af telefonens højttaler og er let at høre.

De tre filer jeg foreløbigt har lavet er 30 sek, 2 minutter og 3 minutter. De kan hentes her:
http://hjvaaben.dk:5000/fbsharing/AdXrAHnL
Kommandoen "Jeg melder klar...." kommer 30 sek efter at filen er startet.

Du skal downloade filerne til din PC - derefter skal de overføres til din telefon - helst til biblioteket "musik" på telefonen (Android).
For PC til Android filoverførsel er der en vejledning her:
https://support.google.com/nexus/answer/2840804?hl=da
Har du en IPhone eller Wndows Phone må du ha gang i Google og selv finde en løsning på filoverførslen.

God fornøjelse
3990 Hans Jørgen
3990vaaben

Re: Fidus til tidtagning for serieskydning (30 sek, 60 sek etc)

Indlægaf mhammer » søn 13. sep 2015 08:47

Ideen er ganske udmærket.
Det er dog min erfaring, at den metode, som Hans Jørgen nævner, ikke altid er tidstro, når filen ender på mobilen.
Da de fleste smart-phones har en voice recorder (eller hvad den nu hedder), kan man jo selv indtale kommandoerne efter skyttebogen - og f.eks. starte med en kort angivelse af tidsrummet. Da jeg jo selv trykker på knappen, starter jeg med "Jeg melder klar om 12 sekunder fra NU!" umiddelbart efter tidsangivelsen. Så svarer det også bedst muligt til den rigtige verden, så man ikke risikerer at tabe koncentrationen i en lang ventetid.

m.v.h.
Morten
mhammer

Tilbage til Skydning - langdistance